Repetition inför Julkonserten!

Fullt ös och härligt tryck igår kväll i körsalen. Det drar ihop sig till konsert!

Viveca intervjuade Linnékvintetten under kaffepausen.Läs hennes sammanfattning.

Linnékvintetten firar 30-årsjubileum i år. Merparten av medlemmarna har spelat i Linnékvintetten i 20-30 år och instrumenten är två trumpeter, ett valthorn, en trombon och en tuba. (Trumpetaren längst till vänster i bild är vikarie och frilansar).

Medlemmarna är heltidsanställda och har ett uppdrag från Länsmusiken och man spelar i varierande sammanhang, t ex på skolor, i vården och på offentliga kammarmusikkonserter. Man spelar mycket med körer och speciellt i adventstid. Linnékvintetten är också med i Uppsala Kammarorkester. På sommaren har Linnékvintetten en tornmusikserie om 10 konserter under 2 veckor i domkyrken varje år. Man börjar spela uppe i tornet och avslutar sedan inne i kyrkan, och musiken hörs över hela Uppsala.

Och nästa lördag (10 dec) ska det höras över hela Bålsta! Konserten är  kl 16 i Bålsta Kyrkcentrum!

Gunnar repeterar med kvintett och kör

IMG_8877Foto: Viveca Östling